TWILIGHT INLÄGG

Tjolahopp!
Som ni kanske redan vet så är jag ett stoooort fan av The Twilight Saga.
I början/mitten av sjuan var alla helt kära i twilight.. då visste jag bara att det var en bio film som alla tyckte var otroliiiigt bra. Sedan fick jag höra att det var några som tyckte jag liknade Bella ( huvudkaraktär) i sagan. Så jag var tvungen att googla lite bilder när jag kom hem. Det var först då jag blev lite mer intresserad om man säger så. Det gick sedan ett tag och jag tänkte inte så mycket på det. Alla fortsatte prata lite om Twilight, och hur underbar den var. Efter ett tag så hade Kajsa köpt filmen när den kommit ut. Jag fick låna den, och jag kollade på den. Jag tyckte den var bra, inget speciellt. Helt okej, men ingenting att dö för. Absolut inte!

Sedan kom sommaren, och det var en dag i slutet av juli, som jag inte kunde somna på natten. Det var varmt, äckligt, och jag tyckte att det var otroligt jobbigt att bara ligga still som en pinne i en stekhet säng. Jag satte på  den svagt lysande nattduks lampan. Sedan gick jag för att öppna sofies och våran dörr till stugan vi delar på vårat landställe. Då råkade jag ha ner en bok. Den boken råkade vara " Om jag kunde drömma" och jag var inte säker men jag trodde att det var twilight filmen fast på bok. Och jag tänkte "varför inte" Jag kan väll läsa den, har ändå ingenting bättre för mig..

Första/andra sidan och jag var fast. Det kändes som om jag blivit fast klistrad i sägen, i en och samma position. Och läste kapitel efter kapitel, kapitel efter kapitel. Det slutade med att klockan blev 8 på morgonen. Då hade jag läst ut hela första boken. Jag vaknade sedan klockan typ 5 på kvällen igen. Allt kändes så jävla skumt. Jag kände mig typ helt besatt, men jag fattade inte varför. Jag gick runt och bar på boken hela kvällen. Ville inte släppa taget. (otroligt töntigt jag vet..) Natten kom och jag drömde då om twilight. Jag drömde om Edward. Morgonen därpå åkte jag hem. Så fort jag kom hem så åkte jag till farsta. JAG SKULLE HA DEN ANDRA BOKEN! JAG SKULLE SKULLE SKULLE ha den!! Den fanns dock inte inne på lager. Men tanten på bokia skulle lägga undan en åt mig! Åh jag var typ heart broken, haha. Men jag nöjde mig med att kolla på bloopers och intervjuer med alla från twilight cast. Dagen därpå fick jag ett sms där det stod att dem hade fått boken.  Jag åkte och köpte den. Jag läste den, och var helt helt osocial mot emma, då jag var på hennes land, och bara ville läsa läsa läsa hela tiden. Som tur var läste hon harry potter. Men hon läste iallafall i en normal längd. Jag låg kvar på natten och var helt inne i boken. Kom sedan på mig själv att jag faktiskt inte fått en blund. Men forstatte sedan läsa..
Jag var inte ett dugg trött på morgonen efter. Snarare pigg. Jag fortsatte läsa lite på dagen då jag bara hade något kapitel kvar. ÄNTLIGEN! Jag hade läst ut den. Och nu var jag ännu mera besatt!! Jag typ tänkte bara på twilight twilight twilight. Sedan köpte jag och läste eclipse, ( bästa boken) Och jag var helt .
Helt paralyserad av hur Stephanie skrev. Alltså jag var världens tönt! Världens geek. Twilight geek.
Efter fjärde boken var jag helt spänd. Jag var helt såld. Jag gjorde allt för twilight. Jag tänkte på twilight. Hade någon awesomeness twilight blogg som startsida. Heeelt besatt! Sedan svalnade det lite. Sen kom filmen, då drog det igång igen ( lite iallafall ) Inte så som första gången, eller som perioden då jag läste böckerna.

Nu kan jag iallafall kontrollera mig själv och min twilight hysteri. Jag är inte lika GALEN som jag var förut. För då snackade vi extrem. Nu är jag lite mer chill med det hela. Jag älskar fortfarande twilight. Och det gör jag nu, kommer nästan alltid att göra. Det slår jag vad om.

Ni som inte läst böckerna eller ni som inte är twilight fan, har säkerligen redan kryssat min blogg, och gått och hukat er över toaletten.

MEEEEEEEN

Jag säger bara det. Att om ni inte läst böckerna, kommit in i det dära suget man kommer in i. Då fattar ni inte. Ni fattar inte hur helt stört det kan bli. De flesta jag känner som läst böckerna har också blivit totally crazy! Haha.
Men det är sant! Jag tipsar er som inte läst twilight att läsa böckerna. Och för den delen också se filmerna.
Men speciellt böckerna. Läs dem! För ni kommer inte ångra er.

Och hur jävla äckligt töntigt det här låter, så typ... förändrade twilight mitt liv, på ett sett. Jag har liksom, jag vet inte. Det går inte att förklaras. Men jag vet iallafall att det har förändrats på både ont och gott. Absolut mest gott!!!
Jag ska fan plasta in böckerna och ge dem till mina ungar. ( om jag får några)!
Det ska jag verkligen, haha.  Är man twilight tönt så är man. Men en sak är säker. JAG ÅNGRAR INTE ETT DUGG ATT JAG LÄSTE DEM. ÄR SÅ JÄVLA GLAD RÄTTARESAGT ATT JAG LÄST DEM. ÄR SJUKT GLAD ATT JAG FÅTT UPPLEVA DET SOM DEM GER. Jag är en stolt jävla twilight nörd. Inte lika hysterisk och knäpp som förut. Men det sitter kvar i mig. I mitt hjärta.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Här har ni alla trailar av The Twilight Saga.

Twilight Offical Trailer (2008)



The twilight saga - new moon official trailer ( 2009)



The twilight saga- Eclipse (2010)






Det var dem tre officiella. Orkar inte lägga in dem andra, även om jag vill. Har världens kramp i handen efter att ha setat och skrivit
skit mycket :)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ÖVRIGA BILDER


Robert Pattinson- Edward Cullen



Kristen Stewart - Bella Swan ( snart Cullen :p)



Taylor Lautner- Jacob Black

HÄR ÄR HELA GÄNGET SOM KOMMER MEDVERKA I ECLIPSE!







------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BELLA SWAN MAKEUP TUTORIAL




Få ett Bella insprirerande hår. Woho!


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HEHE








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
       
RSS 2.0