Learn.

Om det är något jag är bra på i livet så är det att vara glad och främst kärleksfull..
Jag tycker att det är oerhört viktigt att påminna sina fina fina vänner hur mycket dem faktiskt betyder. Tänka på någongång hur mycket dem offrat sig för att få mig må bra...tänka på hur mycket dem skulle kunna offra för mig, tänka på hur mycket jag betyder i deras liv, och hur mycket dem betyder i mitt. Vänner är ingentig man bara ska komma och gå till. Vänner är inget stopp på vägen, nej. Vänner är en destination. Vänner är så jävla värdefulla. Man skulle ju inte klara ett piss om man inte hade en vän. Här kommer ett förjväligtlångt exempel:

Om jag blir sjuk. Då söker jag hjälp. Den hjälp jag får, får jag av antingen en kvinna eller man, som jobbar inom sjukvården. Den kvinnan eller mannen har en vän/bästis/polare/bekant/kollega/familjemedlem, som någon gång fått min doktor att skratta. Den har en vän/familj/kollega som stöttar en. Som ser till att allt är som det ska. Som får ärliga svar tillbaka av doktorn. Detta mår doktorn bra av. Hon/han mår bra, känner sig peppad och går till jobbet med ett allt växande självförtroende. Det självförtroendet som doktorn fått av hans familj/vänner/bekanta/ etc etc. Det är det som gör så att han har orken till att vara engagerad i det fall jag kom till doktorn för. Det är dem som gör att han har orken att fortsätta jobba trots all press, stress ( vad det nu kan vara). Man blir peppad. See my point? Det var bara ett förslag. Vänner är jätteviktigt. Och om man har en vän som man vet att man älskar mycket, man vet att man kan lita upp till 100 % på den är mitt ända tips till er: PÅMINN ERA VÄNNER OM HUR FINA DEM ÄR! för det betyder mycket för en att få höra sådant. Det är viktigt. Det är sådant som får iallafall mig att orka med livet. Medgångar och Motgångar. Vänner. Vänner. Vänner. See that's life!

 maria

fint skrivet fina sandra <3

2010-04-22 ♥ 22:29:15
BLOGG: http://mariua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
       
RSS 2.0