ÄCKLIGT SMAL = frågetecken

Jag satt nyss och läste på några tjejjers blogg att dem tyckte det var äckligt att vara smal, och att man är ful när man är smal, och att man är obehaglig då, och allt vad det stod. Just sånna saker som jag stör mig på. Visst, ni männikor får ha era egna åsikter om vad ni tycker osv. och  om hur äckligt det är! Men  man behöver inte skriva typ 20 inlägg om det. Det finns faktiskt folk som påverkas av det ni skriver. Som tillexempel jag. Jag har vart smal i hela mitt liv, vilket jag inte tidigare har bekymrat mig över. Men nu önskar jag att jag hade lite mera fett på kroppen. Även om jag trivs så bra med hur min kropp är byggd. Varför ska det vara okej att säga till en tjej, OMG du är sååå smal ! När det  är samma sak som att säga OMG du är sååå tjock! Jag fattar inte det där. Men ibland kan det anses som en självklarhet. Jag är stolt över min kropp. Även om jag får kommentarer på hur smal jag är, osv. Många som läser, kanske tycker att det här är larvigt. Dem som är " mulligare" och läser kanske tycker att det här är ett dumt inlägg för att dem inte förstår. Det är härligt och vara smal, och kunna ta på sig mycket kläder och det mesta passar. Men för vissa, som är riktigt smala, kan också må dåligt av det. Att tycka att alla kläder bara hänger, osv. Var glada för det ni själva är, och acceptera att ni är ni. Denna trend med att vara smal tycker jag ska försvinna. Sen ska det komma en trend med " var den du är "

 abldim

Du va fett het, mannen

2009-05-24 ♥ 12:22:43
BLOGG: http://pallahablogg.se
 klara

Jag tycker verkligen samma sak! <3

2009-05-24 ♥ 17:01:00
BLOGG: http://sthlmjks.blogg.se/
 Jess

Håller med, och jag har för mig att jag också skrivit ett inlägg om det nångång.. Jag tror folk missuppfattat grejen, det är skillnad på att vara medfött smal och att vara anorektisk, där tycker jag gränsen går. Det är faktiskt bättre att vara sig själv, och att vara stolt över det. Bra skrivet! :)

2009-05-24 ♥ 18:56:23
BLOGG: http://jessicalinden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
       
RSS 2.0