MAN SKA PLUGGA FÖR ATT NÅ TOPPEN!

Hej, jag sitter här och skruttar lite framför datorn, och tänkte bara berätta lite för er hur det kommer se ut för mig i augusti, (när det är skolstart)

Jo, jag har funderat lite. När jag satt på en stol i klassrummet den nionde juni och kollade på mina vänners slutbetyg så fick jag en känsla av att, fan vad det är viktigt med betygen ( allra mest slutbetyget) Våran lärare, kurt. Han brukar alltid snacka om att det inte är så viktigt osv.. Det är det ju fan visst? Det påverkar ju inte ens hela liv, men en stor del av det.

Man måste kämpa, kämpa så sjukt hårt för att komma i topp, och få det allra högsta betyget. Vilket jag har svårt att tro att supermånga umdomar har! Tänk att ha ett sånt fint betyg, och känna att man kan allt. Och kunna välja vad man vill arbeta med! Tänk er att kunna få välja precis vad man vill! Helt sjukt. Visst, sen kanske man inte kommer att vara topp på jobbet, eller kanske behöver utveckla sig i vissa saker.. Men att ha all den makt! Shit, det är såklart ingenting jag ens tänker på att få, för det vet jag att jag aldrig kommer att uppnå. Men! Nu när jag börjar åttan. ( gud va litet det låter) ska jag verkligen kämpa. PLUGGA, kämpa PLUGGA. För att verkligen lära mig saker. Jag ska lära mig att skolan, MÅSTE komma i första hand! Visst, vissa dagar kommer jag verkligen inte ha någon ork. Och jag talar inte för dem dagarna just nu. Men, nu i sjuan så har man inte haft betyg. Och iallafall jag inte tagit detta så allvarligt, men nu när man väl börjar få betyg så kommer jag att försöka att ha ork att plugga när jag ska, ha tider då jag kan göra andra saker. Visst jag kommer inte plugga ihjäl mig och aldrig mera träffa vänner, haha. ( det kanske låter så?) På helgerna kommer jag fortfarande att änga mig åt mina hobbys, och mina vänner. Men när måndagen börjar ska jag vara laddad för en ny vecka med plugg. Det här kanske låter hur fånigt som helst. Men jag bryr mig verkligen inte om vad andra tycker om den här punkten. För jag tar detta alvarligt. Sen ska man inte pressa sig själv för mycket, man ska ta pauser. För att sen när man börjar nian, kommer man kanske verkligen inte ha ork för plugg, och någonting som har med det att göra! Och så tänker jag inte att det ska vara. Utan man ska ändå ha ett plugg, som går flytande, som finns där någonstans i vardagen. Så att man är redo för att jobba och utvecklas i sitt gymnasium! Som tillexempel jag, jag är urusel på matte. Vilket också jag inte kan påverka, utan när jag inte är intresserad av ett ämne helt och hållet så går det jag lär mig in i mitt ena öra, och ut i det andra! Vilket verkligen kan vara ett minus.. då menar jag VERKLIGEN! Så jag ska ta extra hjälp och se till att jag förstår nästan allt, okej verkligen inte allt, men det jag behöver och ska veta om matte när jag sedan börjar nian. Då alla nationella prov kommer på bordet..  Tänk sen att tjäna all den kosing man vill ha. Alla vill ju ha pengar? Och då krävs det ett bra jobb, och för att få ett bra jobb kräver det bra plugg? se, allt går om man verkligen vill, och det vill iallafall jag!

Det var ungefär det jag ville få ur mig..
Sen kommer jag fortfarande att blogga, kanske tillochmed mer, när jag i vinter ska få en laptop som jag kan ta med mig ut på olika saker..

Puss


 Gurra

du kommer att bli nästa blondinbella. Fast brunett sandra.. Du skriver som en journalist! CRED!

2009-06-27 ♥ 00:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
       
RSS 2.0